רכב חשמלי זעיר
רכבים חשמליים סובלים כיום מתדמית של "מיועדים לזקנים" או "צעצוע לילדים". התדמית הזאת היא עיקר מה שמונע מרב הציבור להשתמש ברכבים אלה לצרכי היומיום ולהעדיף רכבים מונעי דלק.

יתרה מכך, ע"פ חוק, קלנועיות מוגבלות לנסיעה במהירות של 12 קמ"ש
וקורקינטים מוגבלים עוד יותר למנועים של עד 100 וואט (חוק שכל רוכב קורקינט שמכבד את עצמו עובר עליו בהפגנתיות, מדובר בגזירה שהציבור לא עומד בה).
החוק הזה מתאים אולי לימים שעוד לא היו מנועים חשמליים מספיק יעילים, אבל כיום הוא מונע יבוא ושיווק של רכבים חשמליים שבקלות היו יכולים להחליף את רב התחבורה העירונית. הרי לא הייתם קונים מכונית שע"פ חוק חייבת להשאר תקועה על הילוך ראשון, נכון? מה שרק מוסיף לתדמית השלילית שהצגתי קודם.
בנוסף, הטענה לפיה הקורקינטים מסוכנים הינה מוטעית עד כדי גיחוך. מדובר בכלים שעומדים בתקנים מחמירים, מהירות נסיעתם המכסימלית (בין 12 ל-45 קמ"ש) זהה למהירות נסיעה של אופניים, ומרכז הכובד הנמוך הופך אותם להרבה יותר בטוחים. כנ"ל לגבי רכינוע (דוגמת הסאגווי).

בשנים האחרונות קיימת מגמה של יותר ויותר רוכבים בוגרים אשר מעדיפים את הקורקינט על פני רכבים פרטיים לצרכי ניידות בעיר והסיבות ברורות:
- יותר זול
- לא צורך חניה
- פחות מזהם
- לא תלוי בסוג דלק מסויים (או סוג תחנת כח, לצורך העניין) כך שגם כשחב' החשמל יועילו לעבור לדלק פחות מזהם, או אם בעל הרכב יתקין מערכת סולארית עצמאית, לא תהיה הפחתה ביעילות פעולת המנוע.

להצעתי, על לשון החוק לא להתייחס באופן ספציפי לקורקינטים או לדגם מסויים אלא לכלי רכב חשמליים זעירים. זאת מתוך ראיה לעתיד בו יפותחו כלי רכב נוספים ועדיין ניתן יהיה להחיל את החוק גם לגביהם.

  • רכב חשמלי זעיר יוגדר ככלי רכב ממונע חשמלי המיועד לנוסע בודד או זוג ומהירות נסיעתו מוגבלת ל-עד 40 קמ"ש (רכב המתוכנן למהירויות גבוהות יותר יחייב את הנהג ברשיון נהיגה).
  • השימוש ברכב חשמלי זעיר יותר בתנאי והרכב עבר בדיקת תקינות תקופתית במכונים מורשים הכוללת: תקינות המנוע, ספק הכח, צמיגים ובלמים.
  • הנהיגה ברכב חשמלי זעיר אסורה לקטינים מתחת לגיל 10 (זאת מתוך הנחה כי חוקי תנועה וזהירות בדרכים הינם חלק מתוכנית הלימודים בבתי הספר בכיתות הנמוכות).
  • רכב חשמלי זעיר לא יורשה לנסוע בכבישים בין עירוניים.
  • על הנוסע ברכב חשמלי זעיר לציית לתמרורים ורמזורים וכן להשתלב בתנועה באופן שלא יסכן נהגים אחרים והולכי רגל.
  • על הנהג ברכב חשמלי זעיר להחזיק על גופו מסמך תקף המאשר את תקינות הרכב לפי בדיקה במכון מורשה וכן כי הרכב מבוטח בביטוח צד ג' חובה.
  • המשטרה תהה רשאית להחרים רכב חשמלי זעיר, לתקופה של עד 60 יום, מנהגים שנתפסו כשהם מסכנים את התנועה ו/או הולכי רגל.

ההצעה הזו, כך אני מקווה, תבטל את המגבלות על יבוא ושיווק רכבים חשמליים, תעודד אנשים לשימוש בהם ואפילו לוותר על שימוש במכוניות מזהמות.
הצעת החוק הועלתה על-ידי עמרי לנדסמן בתאריך 10/09/09

תוצאות ההצבעה
בעדנמנענגד
5415

השמע קולך! מה אתה חושב?
הצבע בעד! הצבע נמנע! הצבע נגד!
הצבעתך נשמרת...
אנא הגב ונמק את הצבעתך:

תגובות נגד

ה‏
(#7)  אורח לפני 343 ימים
ה‏
(#6)  אורח לפני 343 ימים
גרוע‏
(#5)  אורח לפני 343 ימים
ההההההההה‏
(#4)  אורח לפני 343 ימים
ה‏
(#3)  אורח לפני 343 ימים
זה ככי‏
(#2)  אורח לפני 343 ימים
קיימת בעיה של פגיעה מוגברת בנוהגים בקולעניות,אם תותר נסיעתם בכביש העירוני יפצעו ויהרגו נוסעי הקולעניות,ובמיוחד שמדובר בנערים מעל גיל 10 (כלשון הצעת החוק)כמו כן באם תתקבל הצעת החוק הנ"ל יהיה צורך בביטוח חובה בדומה לאופנוע. לכן העיריה צריכה לסדר מקומות לצידי הרחובות הראשים שיסעו בהם קולעניות ואופנים בביטחה.‏
(#1)  יניב רגב לפני 1803 ימים

תגובות נמנע

זה שווה אבל זה כיף ואני חושב שזה בתיחותי  
,אבל זה גם לא בטיחותי אז אני נמנע‏
(#1)  אורח לפני 1590 ימים

תגובות בעד

חזק טוב אחלה‏
(#26)  אורח לפני 275 ימים
פרט , נמק, והסבר ... מה כבר יש לנמק ? זה ממש עוזר לחיים קלים יותר, וזה מקדם את העולם והארץ סביבה כולה בדברים מיוחדים ויפים, והכי חשוב חיים טובים לכל אזרח! , מה שבטוח התקדמנו כבר ולא צריך להביט לאחור! , כמו שהחיים שלנו ממהרים כל הזמן, אז גם אנחנו צריכים חיים קלים ונעימים .‏
(#25)  אורח לפני 433 ימים
אולי סוף סוף אני יוכל לקנות לי איזה טרקטורון חשמלי מסין‏
(#24)  אורח לפני 468 ימים
רעיון מצויין לחיסכון בחשמל ובעלויות!
ואם אפשר יהיה להטעין אותם גם בתחנות הטעינה שיועדו עבור <a href="http://car-charging.co.il/electric-vehicles/electric-vehicle-spirit">רכב חשמלי</a> רגיל זה יהיה פשוט פנטסטיק!‏
(#23)  אורח לפני 888 ימים
רכב זה יתן פאן נוסף לאילו שעדין מפחדים לנסוע על קורקינט/אופניים חשמלאים ועדין מעונינים לחסוך מצד אחד ולחיות לפי נורמות "ירוקות" מצד שני.‏
(#22)  אורח לפני 1150 ימים
חיייים בללב אההבה שלי טוב ? חחוורשת האקליפטווס את מהממת לירז לוי !!♥ מושכת יש לך אציטון ? יש לך מטען ? יש לך נייר ? יש לך לק ? תסגרי את הקלמר ? תפתחי את הקלמר!!
את ........ ואמא שלך......... וסבתא שלך........ וסבתא ...... וסבת סבתתתא סבבתא סבבתא שלך !!!!!!!1♥‏
(#21)  אורח לפני 1209 ימים
יותר זול ןפחות מזהם‏
(#20)  אורח לפני 1290 ימים
אשמח לעבור לרכב חשמלי זהיר מ אופנוע‏
(#19)  אורח לפני 1304 ימים
אני רוצה אחד כזה ! (:‏
(#18)  אורח לפני 1359 ימים
הכל טוב‏
(#17)  אורח לפני 1402 ימים
עיג‏
(#16)  אורח לפני 1403 ימים
עכניעכ‏
(#15)  אורח לפני 1451 ימים
סכעניסכע‏
(#14)  אורח לפני 1451 ימים
בהניג‏
(#13)  אורח לפני 1451 ימים
יש למכירה בסין מכונית חשמלית ל 2 נוסעים עם 2 דלתות וכל האביזרים הנדרשים ממכונית מהירות 50 קמש מחיר חמשת אלפים דולר שימוש במכונית זו בערים יקל על מצוקת תנועה בעיר ימבע מוות מזיהום אוויר‏
(#12)  אורח לפני 1463 ימים
ייבוא רכבים ממונעים אשר לא מזיקים לסביבה - כן. אם הדבר יעשה ללא פיקוח - לא!!!!
חשוב גם להגביל את אותם רכבים אינדיבידואלים (קורקינט ממונע, סאגווי....) עפ"י חוקי התעבורה הקיימים, כמובן להגביל את גיל השימוש ברכב ממונע זעיר - לגילאים גבוהים יותר: 16 לפחות (אפשרות לתחליף לתלמידים / סטודנטים במקום אופנוע, לבחירתם). ולפי איזור שימושם - דרך עירונית בלבד.‏
(#11)  אורח לפני 1496 ימים
my name is a amir‏
(#10)  אורח לפני 1590 ימים
דולב מה קורה‏
(#9)  אורח לפני 1590 ימים
דולב מה קורה ??‏
(#8)  אורח לפני 1590 ימים
אני חושב שהחוק צודק בגלל שלילדים אין כלי רכב אחר.
וקלנועית היא כלי רכב לא רציני באמת.‏
(#7)  אורח לפני 1590 ימים
תודה יניב שאתה עוזר להוכיח את הטענה הראשונית על הדימוי השלילי והלא מוצדק שהקלנועיות סובלות ממנו.

בוא נסתכל רגע על השטח:
אם מהירות של רוכב אופניים מקצועי בתחרויות היא בסביבות ה-60 קמ"ש או יותר, אז לא יהיה מוגזם לאמר שרוכב ממוצע יכול להגיע לסביבות ה-40. זאת ללא מנוע.
(דרך אגב, "לא ירכב אדם על אופניים על מדרכה או על חלק מהדרך המיועד להולכי רגל בלבד", ציטוט מתוך תקנות התעבורה, תשכ"א-1961 http://www.rsa.gov.il/TeachingCenter/law/Documents/TrafficLaw1961/P230_011a.doc )
מכונית משפחתית, מסוגלת אולי לנסיעה ב-200 קמ"ש, אבל זה רק יקדם אותה מהר יותר לרמזור הבא. גם ככה המהירות הממוצעת בערים הגדולות מסתכמת ב-כמה עשרה קמ"ש בלבד.
קלנועיות מוגבלות למהירות 12 קמ"ש (בגלל מנגנון שמגביל, המנוע עצמו בד"כ מסוגל להרבה יותר), לא כלכך רחוק מהמהירות של רב כלי הרכב בכביש העירוני גם ככה.
בקיצור, אם אופניים, שהם ללא מנוע, נוסעות יותר מהר מקלנועית, לא מחוייבות ברשיון או מוגבלות בגיל וללא ביטוח חובה, מה כלכך מסוכן בקלנועית? (רמז: שבעל הקלנועית לא משלם מיסים על דלק)

לגבי "לכן העיריה צריכה לסדר מקומות לצידי הרחובות הראשים שיסעו בהם קולעניות ואופנים בביטחה.‏" כאן אתה מדבר על רעיון לתקנה עירונית שאיתו אני מסכים בהחלט.‏‏
(#6)  אורח לפני 1590 ימים
דולב מה קורה‏
(#5)  אורח לפני 1590 ימים
ffffffffffffffffffffffffffff‏
(#4)  אורח לפני 1590 ימים
vhgg‏
(#3)  אורח לפני 1590 ימים
hh‏
(#2)  אורח לפני 1590 ימים
תודה יניב שאתה עוזר להוכיח את הטענה הראשונית על הדימוי השלילי והלא מוצדק שהקלנועיות סובלות ממנו.

בוא נסתכל רגע על השטח:
אם מהירות של רוכב אופניים מקצועי בתחרויות היא בסביבות ה-60 קמ"ש או יותר, אז לא יהיה מוגזם לאמר שרוכב ממוצע יכול להגיע לסביבות ה-40. זאת ללא מנוע.
(דרך אגב, "לא ירכב אדם על אופניים על מדרכה או על חלק מהדרך המיועד להולכי רגל בלבד", ציטוט מתוך תקנות התעבורה, תשכ"א-1961 http://www.rsa.gov.il/TeachingCenter/law/Documents/TrafficLaw1961/P230_011a.doc )
מכונית משפחתית, מסוגלת אולי לנסיעה ב-200 קמ"ש, אבל זה רק יקדם אותה מהר יותר לרמזור הבא. גם ככה המהירות הממוצעת בערים הגדולות מסתכמת ב-כמה עשרה קמ"ש בלבד.
קלנועיות מוגבלות למהירות 12 קמ"ש (בגלל מנגנון שמגביל, המנוע עצמו בד"כ מסוגל להרבה יותר), לא כלכך רחוק מהמהירות של רב כלי הרכב בכביש העירוני גם ככה.
בקיצור, אם אופניים, שהם ללא מנוע, נוסעות יותר מהר מקלנועית, לא מחוייבות ברשיון או מוגבלות בגיל וללא ביטוח חובה, מה כלכך מסוכן בקלנועית? (רמז: שבעל הקלנועית לא משלם מיסים על דלק)

לגבי "לכן העיריה צריכה לסדר מקומות לצידי הרחובות הראשים שיסעו בהם קולעניות ואופנים בביטחה.‏" כאן אתה מדבר על רעיון לתקנה עירונית שאיתו אני מסכים בהחלט.‏
(#1)  עמרי לנדסמן לפני 1803 ימים